Search Bosnia and Herzegovina aviation news

Tuesday, November 15, 2022

✈Dolazi li Ryanair u Sarajevo?

 

Aerodrom Sarajevo je raspisao javni poziv avio kompanijama za uspostavljanje baze na aerodromu, s obzirom da će se popusti davati kopanijama po broju prevezenih putnika, možemo sa sigurnošću reći da se radi o niskobudžetnim avio prijevoznicima. S obzirom da je Wizz Air odlučio da se povuče sa aerodroma Sarajevo, iako je ove godine prevezao oko 400.000 putnika za i iz Sarajeva, nije upitno da je potencijal aerodroma veliki za niskobudžetne avio  kompanije, ali Wizz Air je zbog sopstvenih financijskih problema odlučio da se preusmjeri na letove u svojoj bazi u Tuzli (Wizz Air je tokom ove godine zatvorio 9 od ukupno 43 baze širom Europe).

Mogućnost dolaska Ryanair-a je izuzetno velika s obzirom da je ta avio kompanija najveća u Europi i posjeduje sve mogućnosti u ovom momentu da otvori bazu na sarajevskom aerodromu. Mnoge avio kompanije i dalje imaju izuzetne financijske probleme izazvane pandemijom ali Ryanair je u jako povoljnoj financijskoj poziciji i posjeduje sve mogućnosti daljnjeg širenja. S obzirom da je Ryanair već prisutan u Bosni i Hercegovini sa letovima u Banjaluci i od početka novembra i sa letovima ka Tuzli, kompanija već ima uvid u naše tržište. Interesantna je činjenica da je Ryanair već objavio red letenja i pustio u prodaju karte za ljetni red letenja 2023. godine, ali letovi za Banjluku su nedostupni, dok su letovi za Tuzlu u prodaji. Da li je ovo neka naznaka da je već odluka tu, da će Ryanair početi sa letovima iz Sarajeva!?

Ryanair je otvaranjem baze u Zagrebu napravio sam sebi konkurenciju  na letovima iz Banjaluke, zbog blizine ova dva grada i povezanosti Zagreba i Banjaluke auto putem. S otvaranjem Ryanairove baze u Zagrebu Wizz Air je dobio šansu za širenje u Banjaluci, a hoće li je iskoristiti to ćemo tek vidjeti.

Po mojoj procjeni jako je izvjesno da će Ryanair od aprila početi sa letovima iz Sarajeva i s obzirom da Ryanair ima puno veću mrežu letova po Europi, prednost Ryanair-a za aerodrom Sarajevo je puno veća od Wizzair-a. Ukoliko se ostvari moja procjena, Ryanair bi u početku uspostavio bazu sa dva aviona (Boeing 737-800), ovaj avion ima kapacitiet od 189 sjedišta. Kompanija bi širila svoje prisustvo na aerodromu sa dodatkom po jednog aviona svake godine. Moje procjene su da postoji tržište da kompanija ima bazu od 4 aviona u narednih 5 godina i dostigne brojku od million putnika na godišnjem nivou.

Lista destinacija koje bi bile uspostostavljene u početku sa dva aviona (April 2023 godine):

Sa ovim redom letenja kompanija bih imala 40 sedmičnih letova, u prosjeku 6 dnevni polazaka svakog dana. Sa ovim brojem polazaka kompanija bih imala na raspolaganju 15.120 sjedišta svake sedmice ili 2.160 raspoloživih sjedišta na dnevnoj bazi. Godišnji broj raspoloživih sjedišta sa gore navedenim redom letenja bi bio oko 700.000 sjedišta. Uzimajući u obzir da Ryaniar-ova prosječna popunjenost kabine je oko 90%, znači da bi aerodrom Sarajevo dobio oko 630.000 putnika na godišnjem nivou.

Destinacije koje imaju potencijal sa dolaskom trećeg aviona (Ljeto 2024 godine):

Budapest Airport (BUD),  Dublin Airport (DUB), Krakow Airport (KRK), Madrid Barajas Airport (MAD), Naples  Airport (NAP), Warsaw Modlin Airport (WMI)

Izvor: Zahid Krkić (flyingbosnian)


3 comments:

Anonymous said...

Ryanair ne otvara bazu u državi koja nije u EU

Anonymous said...

Ryanair u Banjoj Luci ima dovoljno linija za jedan bazni avion pa ne otvara bazu tako da..

Unknown said...

Innovative International Aviation Consultants is a must for construction companies. Here are the ten most important ways to bring innovation and differentiation into your construction business.
Thanks
Innovative International Aviation Consultants