U
ekskluzivnom intervju za Bosnia-Herzegovina aviation news razgovarali smo o
planovima razvoja aerodroma Sarajevo:
-Dali će aerodrom Sarajevo ići u koncesiju
ili prodaju?
J.P. Međunarodni aerodrom „Sarajevo“
d.o.o. Sarajevo, strateško je gospodarsko društvo, čiji je 100 % vlasnik
Federacija BiH, u čije ime vlasnička ovlaštenja vrši Vlada FBiH i resorno
Federalno ministarstvo prometa i komunikacija. Sve eventualne odluke vezano za
koncesiju Društva, stoga će morati biti odobrene ili verificirane od strane
navedenog ministarstva i Vlade FBiH. Do sada nismo informirani da se ikakve
aktivnosti na tom polju poduzimaju.
-S obzirom da je broj putnika u stalnom rastu,
možemo li očekivati proširenje terminala ili izgradnju novog?
Stalni razvoj je neprekidna nit
vodilja u poslovanju Međunarodnog aerodroma Sarajevo, zbog čega i jesmo jedno
od najuspješnijih i najrespektabilnijih poduzeća u BiH. S obzirom da smo ove godine
zabilježili rekordan broj putnika,koji
je ovih dana premašio 800 000
putnika,što je više nego ikada dosada, a
uzimajući u obzir da je kapacitet postojeće terminalne zgrade milijun putnika
godišnje, prioritetno se ide u razvojne projekte.Uvođenjem novih linija već početkom iduće
godine, ovaj rast će se sigurno
nastaviti. Stoga Međunarodni aerodrom Sarajevo planira započeti značajan
investicioni zamah već iduće godine. Proširenje postojeće zgrade Terminala je
definitivno jedan od najvećih prioriteta. U godini iza nas, u kontekstu
pomenutog investicionog zamaha, intenzivno se radilo na pripremnim aktivnostima (redefinisanje investicionih
prioriteta na osnovu dodatnih sveobuhvatnih analiza, izrada projekata, pribavljanja odgovarajućih
saglasnosti i slično).Osim proširenja zgrade Terminala, među
najzahtjevnijim projektima je rekonstrukcija aerodromske piste. Također je u
planu i proširenje platforme za parkiranje aviona, čime će biti osigurana
dodatna parking mjesta za velike avione, izgradnja ekskluzivnog VIP salona, te
montažno- demontažne rashladne komore, koja će služiti za procesuiranje izvoza
svježeg mesa i pošiljki velikih gabarita. U planu je i
izgradnja nove poslovne zgrade ukupne površine 3.600 m2 u koju će biti prebačene određene službe i
administracija.
-Ima li aerodrom u planu gradnju hotela na aerodromu?
Uprava Međunarodnog aerodoma Sarajevo razmatrala je i ovu ideju i ekonomsku
opravdanost iste. Međutim, hotele na aerodromu obično imaju puno veći aerodromi
sa daleko većim prometom putnika, gdje je postojanje hotela posebno opravdano zbog putnika sa dugim
presjedanjima. U svakom slučaju sa porastom broja putnika, a kako bi
zadovoljlili zahtjeve svih naših korisnika, a ako se bude ukazala potreba i
ocjeni se kao opravdana i rentabilno, možda će i ovo biti razmatrano kao jedna
od opcija.
-Kad se očekuje dolazak Wizz air-a ili neke
druge niskobudžetne avio kompanije u Sarajevo?
Pregovori
sa Wizz Air-om su završeni i prvi let ove kompanije na relaciji Sarajevo-
Budimpešta sa najvećeg i najfrekventijeg Aerodroma u BiH se
očekuje početkom iduće godine. Trebamo napomenuti da sa Međunarodnog
aerodoma Sarajevo već operira nekoliko avio kompanija koji posluju po low cost
sistemu, a najbolji dokaz toga je dovođenje avio komapnije Wizz Air.
-Kakve
su šanse za nadogradnju postojećeg sistema za navigaciju! Poznato mi je da je
jako teško zbog konfiguracije terena da se nadogradi postojeći ILS I na ILS 2 ?
Zar nije moguće produženje praga piste prema entiteskoj linije razdvajanja?
Međunarodni aerodrom Sarajevo formirao je Tim
za rasturanje magle, koji se posebno bavi rješavanjem ovoga problema. Aerodrom
Sarajevo posjeduje ILS uređaj I kategorije.Nivo i kvalitet rada ovog uređaja, u
velikoj mjeri zavisi i od položaja i konfiguracije terena. U tijeku su analize,
a uskoro raspisujemo i tender za nabavku opreme koja bi trebala ublažiti
probleme koje izazivaju magle u zimskom periodu. Očekujemo da će se prva faza
testiranja ovog sistema realizirati već krajem tekuće, odnosno početkom 2017. godine.
-Croatia
Airlines je najavljivala uspostavljanje baze na aerodromu u ljeto 2017. Postoji
li još taj interes od strane Croatie?
Croatia
Airlines je naš dugogodišnji i respektabilni poslovni partner sa kojom smo
suradnju započeli još poslijeratne 96. godine i koja već 20 godina bez prekida
leti sa našeg aerodroma, povezujući Sarajevo, ne samo sa Zagrebom, nego i sa
drugim svjetskim destinacijama.Upravo je
avion Croatia Airlinesa 15. augusta 1996. godine među prvima sletio na
tek obnovljeni aerodrom, koji je tada i zvanično otvoren za civilni zračni
saobraćaj. Kada je u pitanju otvaranje baze Croatia Airlines-a na Međunarodnom
aerodromu Sarajevo u ovom trenutku ne možemo potvrditi da će toga doći u
narednoj godini. Naravno, ukoliko se zadovolje svi komercijalni i operativni
uslovi Aerdrom je u svakom trenutku zainteresovani za proširenje saradnje sa bilo
kojom aviokompanijom.
- Dali aerodrom još nudi iste povlastice za
dolazak novih kompanija?
Kako
smo već ranije naglasili, Međunarodni aerodrom Sarajevo je poduzeće u 100 %
vlasništvu FBiH. S tim u vezi dužni smo provoditi cjenovnu politiku na
transparentan način. Cijene aerodromskih
usluga su definirane Cjenovnikom avijacijskih usluga, koji je objavljen
na web stranici Društva www.sia.ba. Tačkom 18. ovog dokumenta su predviđeni popusti za uvođenje novih destinacija, kao i popusti koji se avio kompanijama odobravaju na osnovu broja prevezenih putnika na godišnjem nivou, te za povećanje broja sedmičnih letova
.
Ovi
putem želim da se zahvalim na suradnji i izdvojenom vremenu :
Sanja Bagarić
Stručna
suradnica za odnose s javnošću
Sektor
upravljanja sistemima
J.P.
Međunarodni aerodrom "Sarajevo" d.o.o. Sarajevo
Ulica
Kurta Schorka 36, 71210 Sarajevo Bosna i Hercegovina
Izvor vijesti: Flying Bosnian
No comments:
Post a Comment