Aerodrom Sarajevo je raspisao javni poziv avio kompanijama za uspostavljanje baze na aerodromu, s obzirom da će se popusti davati kopanijama po broju prevezenih putnika, možemo sa sigurnošću reći da se radi o niskobudžetnim avio prijevoznicima. S obzirom da je Wizz Air odlučio da se povuče sa aerodroma Sarajevo, iako je ove godine prevezao oko 400.000 putnika za i iz Sarajeva, nije upitno da je potencijal aerodroma veliki za niskobudžetne avio kompanije, ali Wizz Air je zbog sopstvenih financijskih problema odlučio da se preusmjeri na letove u svojoj bazi u Tuzli (Wizz Air je tokom ove godine zatvorio 9 od ukupno 43 baze širom Europe).
Mogućnost
dolaska Ryanair-a je izuzetno velika s obzirom da je ta avio kompanija najveća
u Europi i posjeduje sve mogućnosti u ovom momentu da otvori bazu na
sarajevskom aerodromu. Mnoge avio kompanije i dalje imaju izuzetne financijske
probleme izazvane pandemijom ali Ryanair je u jako povoljnoj financijskoj poziciji i posjeduje sve mogućnosti daljnjeg širenja. S obzirom da je Ryanair
već prisutan u Bosni i Hercegovini sa letovima u Banjaluci i od početka
novembra i sa letovima ka Tuzli, kompanija već ima uvid u naše tržište. Interesantna
je činjenica da je Ryanair već objavio red letenja i pustio u prodaju karte za
ljetni red letenja 2023. godine, ali letovi za Banjluku su nedostupni, dok su
letovi za Tuzlu u prodaji. Da li je ovo neka naznaka da je već odluka tu, da će
Ryanair početi sa letovima iz Sarajeva!?
Ryanair
je otvaranjem baze u Zagrebu napravio sam sebi konkurenciju na letovima iz Banjaluke, zbog blizine ova dva
grada i povezanosti Zagreba i Banjaluke auto putem. S otvaranjem Ryanairove baze
u Zagrebu Wizz Air je dobio šansu za širenje u Banjaluci, a hoće li je
iskoristiti to ćemo tek vidjeti.
Po
mojoj procjeni jako je izvjesno da će Ryanair od aprila početi sa letovima iz
Sarajeva i s obzirom da Ryanair ima puno veću mrežu letova po Europi, prednost
Ryanair-a za aerodrom Sarajevo je puno veća od Wizzair-a. Ukoliko se ostvari
moja procjena, Ryanair bi u početku uspostavio bazu sa dva aviona (Boeing 737-800),
ovaj avion ima kapacitiet od 189 sjedišta. Kompanija bi širila svoje prisustvo
na aerodromu sa dodatkom po jednog aviona svake godine. Moje procjene su da
postoji tržište da kompanija ima bazu od 4 aviona u narednih 5 godina i
dostigne brojku od million putnika na godišnjem nivou.
Lista
destinacija koje bi bile uspostostavljene u početku sa dva aviona (April 2023
godine):
Sa ovim redom letenja kompanija
bih imala 40 sedmičnih letova, u prosjeku 6 dnevni polazaka svakog dana. Sa
ovim brojem polazaka kompanija bih imala na raspolaganju 15.120 sjedišta svake
sedmice ili 2.160 raspoloživih sjedišta na dnevnoj bazi. Godišnji broj raspoloživih
sjedišta sa gore navedenim redom letenja bi bio oko 700.000 sjedišta. Uzimajući
u obzir da Ryaniar-ova prosječna popunjenost kabine je oko 90%, znači da bi aerodrom
Sarajevo dobio oko 630.000 putnika na godišnjem nivou.
Destinacije koje imaju potencijal sa dolaskom trećeg aviona
(Ljeto 2024 godine):
Budapest Airport (BUD), Dublin Airport (DUB), Krakow Airport (KRK), Madrid
Barajas Airport (MAD), Naples Airport
(NAP), Warsaw Modlin Airport (WMI)
Izvor: Zahid Krkić (flyingbosnian)
3 comments:
Ryanair ne otvara bazu u državi koja nije u EU
Ryanair u Banjoj Luci ima dovoljno linija za jedan bazni avion pa ne otvara bazu tako da..
Innovative International Aviation Consultants is a must for construction companies. Here are the ten most important ways to bring innovation and differentiation into your construction business.
Thanks
Innovative International Aviation Consultants
Post a Comment