Search Bosnia and Herzegovina aviation news

Sunday, November 6, 2022

✈ AERODROM TUZLA U 2023 GODINI - PLANOVI I MOGUĆNOSTI

Tokom slijedeće godine aerodrom Tuzla će oboriti rekord po broju opsluženih putnika i aviona. Za sada, tri avio kompanije će imati letove iz Tuzle tokom 2023 godine, dvije redovne (Ryanair I Wizz Air) i jedna čarter (Freebird Airlines). Ukupan broj raspoloživih sjedišta na letovima za i iz Tuzle  tokom slijedeće godine je 903.744 . Sa prosječnom popunjenosti kabine između 80-85%, možemo očekivati da će aerodrom Tuzla slijedeće godine opslužiti 750.000 putnika. Predviđeni broj putnika je zaista fascinantan ali se nameće pitanje, kako će aerodrom sa postojećom infrastukturom to izdržati?

Poslije proširenja same zgrade terminala, koji je kako znamo kasnio par godina, i na kraju sa samim završetkom radova ustanovljeno je da je zgrada premalena i  sa samo dva izlaza za putnike (gate) nije moguće dalje širenje i uspostavljanje novih avio linija, pa je se pristupilo gradnji tzv. atrija koji će omoguciti selidbu rent a car agencija iz samog terminala i oslobađnjanja male količine prostora, kako bi terminal mogao da primi veći broj putnika. Problem, dodatnih izlaza (gate) još nije riješen i još se odugovlači sa raznim tender procedurama!?

I na kraju i da se ima I taj treć izlaz, opet sve je to tako skučeno, premaleno i neadekvatno nekom ozbiljnijem razvoju aerodroma. Nakon napuštanja aviona, dolazi čekanje na pasoškoj kontroli i redovi po kiši, snijegu itd… koji idu od  izlaska iz aviona pa do zgrade terminala , jer prostor pri pasoškoj kontroli je dovoljan za nekih 50 ljudi, a kad slete dva aviona istovremeno tu je oko 350 ljudi!?

Nažalost, cijeli razvoj aerodroma Tuzla je bez ikakve vizije, stručnih analiza i master plana o razvoju. Aerodrom se približva da ima brojku od jedan million putnika za par godina, a postojeća infrastruktura aerodroma može da prima i opsluži oko 400.000 putnika. Aerodrom i dalje nema prilazna svjetla iako se na tome “radi” zadnjih 5 godina, parking aerodroma je jedna ogromna sramota. Popratne usluge aerodroma skoro da i ne postoje, a mogucnosti zarade su velike ako bih se imala vizija i iskren plan za razvoj aerodroma.

Nužno i neophodno za razvoj aerodroma (u vrlo kratkom roku):

  • Prilazna svjetla i nadogradnja ILS-a
  • Parking (uređivanje i automatizacija) da bih se iskoristio potencijal za zaradu
  • Restoran, kafe bar u glavnom holu aerodroma
  • Restoran, kafe bar nakon pasoške kontrole prije ukrcavanja
  • Izgradnja i spajanje rulnih staza
  • Izgradnja objekta za prijem i otpremu tereta (cargo)
  • Prosirenje platforme (apron)
  • Produžetak piste sa 2.500 na 3.000 metara da bih se aerodrom mogao koristiti kao alternativa aerodromu Sarajevo za vrijeme vremenskih neprilika
  • Prilazne saobraćajnice ka aerodromu

  • Za razvoj aerodroma neophodna je nova, znatno veća zgrada terminala (jednostavna konstrukcija, sa adekvativnim prostorom) koji će zadovoljiti potrebe i razvoj aerodroma u narednih 10 godina. 

Primjer jednostavne i efikasne zgrade terminala


Izvor: Zahid Krkić (flyingbosnian)

No comments: