Search Bosnia and Herzegovina aviation news

Tuesday, June 11, 2019

✈Intervju sa- Aerodrom Sarajevo

Photo by Kontrola letenja

Kratak intervju sa Sanjom Bagarić-Arnaut,
Stručnom suradnicom za odnose s javnošću
Sektor upravljanja sistemima Medjunarodnog aerodroma Sarajevo

Postovana gospodjo Bagaric, pretrazivao sam po internetu plan ili maketu novog (prosirenog) terminala  i nisam uspio nigdje naci informaciju, kao ni skicu o novom objektu (kao jedne cjeline). Naime, interesuje me "air side" zgrade, da li je u planu instalacija jos dva avio mosta uz dodatna dva (znaci, totalno cetiri)?
·Ovim proširenjem terminalne zgrade dobićemo još jedan novi aviomost i imat ćemo ukupno tri.

Ako ste u mogucnosti da mi proslijedite render kako bi to sve trebalo izgledati?
·Nažalost, samo je urađen render prednje fasade novoprojektovanog proširenja terminala, koji vam ovom prilikom šaljemo.











Kada zgrada bude kompletirana koliko ce ukupno imati gate-ova?
·Prošireni dio objekta terminalne zgrade će imati 5 novih gate-ova, a to znači da ćemo ukupno imati 10.

Sto se tice stajanke, mislim da sa sirenjem FlyBosnie stajanka postaje premala i kakvi su planovi po tom pitanju, i kad mozemo ocekivati prosirenje iste, i ako imate informaciju, za koliko dodatnih avio pozicija ce biti prosirena?
·Nije planirano da imamo više parking pozicija za zrakoplove u ovoj fazi proširenja od postojećih 11.

Predpostavljam da imate inside informaciju sto se tice letova FlyBosnie za europskim destinacijama, kad bi se mogle ocekivati prve destinacije ka Europi i koje destinacije su u planu, predpostavljam da su vec zatrazili vremena polijetanja i slijetanja od aerodroma?
·FlyBosnia prema trenutnom redu letenja leti ka bliskoistočnim destinacijama: Jeddah, Kuwait City, Riyadh, Gassim. U svojoj floti trenutno imaju dva zrakoplova, te kako i sami najavljuju planiraju nabavku još zrakoplova. Od ranije su najavili i letove prema europskim destinacijama, ali te informacije je ipak najbolje provjeriti izravno sa ovom aviokompanijom.

Kad mozemo ocekivati zavrsetak radova na prosirenju terminala i mozemo li ocekivati da aerodrom produzi vrijeme rada na 24 sata dnevno, barem u ljetnim mjesecima, jer po mojim racunicama i broju raspolozivih sjedista cak je moguce da se dostigne i cifra od 200.000 putnika u augustu?
·Realizacija projekta dogradnje i modernizacije Terminala B na Međunarodnom aerodromu Sarajevo, koja je počela krajem  prošle godine, odvija se planiranom dinamikom.Radovi se obavljaju i u noćnim satima, posebno kada je riječ o bučnim aktivnostima, čije bi izvođenje tijekom dana predstavljalo smetnju putnicima i zaposlenicima.Riječ o izuzetno zahtjevnim radovima, posebice jer se isti odvijaju pokraj postojećeg objekta koji je u punoj upotrebi, te koji koristi postojeću infrastrukuru - komunalnu, vodovodnu, elektrodistribuciju, a predviđenim radovima sve instalacije je nužno izmjestiti i u konačnici povezati u novu cjelinu.Unatoč navedenim ograničenjima, poduzete su sve mjere da radovi ne utiču na normalno odvijajanje zračnog prometa, iako će u određenim fazama bitno usložniti posao za zaposlenike MAS-a, posebice kada su u pitanju zaposlenici sortirnice. S obzirom na manju pauzu u odvijanju radova, rok za završetak radova je produžen za jedan mjesec, te je njihovo okončanje sada predviđeno za kraj  2020. godine. Ovim projektom doći će do proširenja prostornih i operativnih kapaciteta Terminala B za dodatnih 10.000 m2 na četiri etaže (S, P, I i II sprat), dodatnih 12 šaltera za registraciju putnika, kao i do povećanja broja izlaza, proširenja prostora glavnog hola, prostora za preuzimanje prtljaga, KDZ kontrole, DFS-a, komercijalne zone, te VIP salona..

·Kada je u pitanju radno vrijeme Međunarodnog aerodroma Sarajevo, ono je prilagođeno redu letenja, odnosno  potražnjom aviokompanija za obavljanje letova 24 sata dnevno .Ovisi i o spremnosti drugih institucija koje također djeluju na svakoj zračnoj luci. Da bi aerodrom radio 24 sata, potreban je mnogo veći broj zaposlenika GPBiH,Carinika, kontrolora letenja...
U dosadašnjoj praksi redovnim aviokompanijama je uvijek bilo omogućeno razumno kašnjenje. Veoma često se izvan propisanog radnog vremena obavljaju letovi u medicinske svrhe. Jedan od faktora koji utječu na radno vrijeme aerodroma je i poštivanje zakona o zaštiti od buke prema kojima je dozvoljena razine buke zrakoplova u noćnim satima znatno niža nego tijekom dana.

Source: Flying Bosnian

No comments: