Photo by Kontrola letenja
Kratak intervju sa Sanjom Bagarić-Arnaut,
Stručnom suradnicom za odnose s javnošću
Sektor upravljanja sistemima Medjunarodnog aerodroma
Sarajevo
Postovana gospodjo Bagaric, pretrazivao sam po internetu
plan ili maketu novog (prosirenog) terminala
i nisam uspio nigdje naci informaciju, kao ni skicu o novom objektu (kao
jedne cjeline). Naime, interesuje me "air side" zgrade, da li je u
planu instalacija jos dva avio mosta uz dodatna dva (znaci, totalno cetiri)?
·Ovim proširenjem terminalne zgrade dobićemo još jedan novi
aviomost i imat ćemo ukupno tri.
Ako ste u mogucnosti da mi proslijedite render kako bi to
sve trebalo izgledati?
·Nažalost, samo je urađen render prednje fasade
novoprojektovanog proširenja terminala, koji vam ovom prilikom šaljemo.
Kada zgrada bude kompletirana koliko ce ukupno imati
gate-ova?
·Prošireni dio objekta terminalne zgrade će imati 5 novih
gate-ova, a to znači da ćemo ukupno imati 10.
Sto se tice stajanke, mislim da sa sirenjem FlyBosnie
stajanka postaje premala i kakvi su planovi po tom pitanju, i kad mozemo
ocekivati prosirenje iste, i ako imate informaciju, za koliko dodatnih avio
pozicija ce biti prosirena?
·Nije planirano da imamo više parking pozicija za
zrakoplove u ovoj fazi proširenja od postojećih 11.
Predpostavljam da imate inside informaciju sto se tice
letova FlyBosnie za europskim destinacijama, kad bi se mogle ocekivati prve
destinacije ka Europi i koje destinacije su u planu, predpostavljam da su vec
zatrazili vremena polijetanja i slijetanja od aerodroma?
·FlyBosnia prema trenutnom redu letenja leti ka
bliskoistočnim destinacijama: Jeddah, Kuwait City, Riyadh, Gassim. U svojoj
floti trenutno imaju dva zrakoplova, te kako i sami najavljuju planiraju
nabavku još zrakoplova. Od ranije su najavili i letove prema europskim
destinacijama, ali te informacije je ipak najbolje provjeriti izravno sa ovom
aviokompanijom.
Kad mozemo ocekivati zavrsetak radova na prosirenju
terminala i mozemo li ocekivati da aerodrom produzi vrijeme rada na 24 sata dnevno,
barem u ljetnim mjesecima, jer po mojim racunicama i broju raspolozivih
sjedista cak je moguce da se dostigne i cifra od 200.000 putnika u augustu?
·Realizacija projekta dogradnje i modernizacije Terminala B
na Međunarodnom aerodromu Sarajevo, koja je počela krajem prošle godine, odvija se planiranom
dinamikom.Radovi se obavljaju i u noćnim satima, posebno kada je riječ o bučnim
aktivnostima, čije bi izvođenje tijekom dana predstavljalo smetnju putnicima i
zaposlenicima.Riječ o izuzetno zahtjevnim radovima, posebice jer se isti
odvijaju pokraj postojećeg objekta koji je u punoj upotrebi, te koji koristi
postojeću infrastrukuru - komunalnu, vodovodnu, elektrodistribuciju, a
predviđenim radovima sve instalacije je nužno izmjestiti i u konačnici povezati
u novu cjelinu.Unatoč navedenim ograničenjima, poduzete su sve mjere da radovi
ne utiču na normalno odvijajanje zračnog prometa, iako će u određenim fazama
bitno usložniti posao za zaposlenike MAS-a, posebice kada su u pitanju
zaposlenici sortirnice. S obzirom na manju pauzu u odvijanju radova, rok za
završetak radova je produžen za jedan mjesec, te je njihovo okončanje sada
predviđeno za kraj 2020. godine. Ovim
projektom doći će do proširenja prostornih i operativnih kapaciteta Terminala B
za dodatnih 10.000 m2 na četiri etaže (S, P, I i II sprat), dodatnih 12 šaltera
za registraciju putnika, kao i do povećanja broja izlaza, proširenja prostora
glavnog hola, prostora za preuzimanje prtljaga, KDZ kontrole, DFS-a,
komercijalne zone, te VIP salona..
·Kada je u pitanju radno vrijeme Međunarodnog aerodroma
Sarajevo, ono je prilagođeno redu letenja, odnosno potražnjom aviokompanija za obavljanje letova
24 sata dnevno .Ovisi i o spremnosti drugih institucija koje također djeluju na
svakoj zračnoj luci. Da bi aerodrom radio 24 sata, potreban je mnogo veći broj
zaposlenika GPBiH,Carinika, kontrolora letenja...
U dosadašnjoj praksi redovnim aviokompanijama je uvijek bilo
omogućeno razumno kašnjenje. Veoma često se izvan propisanog radnog vremena
obavljaju letovi u medicinske svrhe. Jedan od faktora koji utječu na radno
vrijeme aerodroma je i poštivanje zakona o zaštiti od buke prema kojima je
dozvoljena razine buke zrakoplova u noćnim satima znatno niža nego tijekom
dana.
No comments:
Post a Comment