Search Bosnia and Herzegovina aviation news

Monday, September 24, 2018

✈Tuzla Winter 2018-19


Tuzla destination map Winter 2018/19
Tokom zimskom reda letenja koji stupa na snagu 28. oktobra, Wizz Air će znatno smanjiti operacije sa tuzlanskog aerodroma. U odnosu na zimsku sezonu prošle godine Wizz Air će smanjiti broj operacija sa 30 letova sedmično na 23 leta sedmično. Tokom zimskog reda letenja Wizz Air će obaviti po četiri leta svakim danom osim srijede i četvrtka kada će avioni letjeti samo sa dva leta srijedom i jednim letom četvrtkom. Sa ovakvim redom letenja Wizz Air je u mogućnosti obaviti skoro sve letove sa jednim baznim avionom. Od 27. oktobra do 30. marta Wizz Air će ukinuti letove iz Tuzle za četiri destinacije koje su bile u redu letenja tokom prošle zime. Letovi za Billund, Karlsruhe/Baden-Baden, Stockholm-Skavsta i Växjö ce biti u funkciji samo tokom ljetnog reda letenja (april-oktobar).Ukoliko se pokaže da rezervacije letova na nevedenim destinacijama ne pokažu zadovoljavajuću popunjenost kabine doći će do ukidanja letova na navedenim destinacijama, kao što je to bio slučaj i sa letovima za London-Luton, Oslo-Sandefjord i Nuremberg. 

U period novembar-mart aerodrom Tuzla može očekivati smanjenje broja putnika u prosjeku od 15% u odnosu na isti period prošle godine. Wizz Air će od kraja oktobra dobiti i indirektnu konkurenciju u Bosni i Hercegovini sa dolaskom Ryan air-a na aerodrom Banjaluka se šest sedmičnih letova na tri destinacije (Charleroi-Belgija,  Memmingen-Njemačka i Stockholm-Skavsta-Švedska). Sam aerodrom Tuzla bi trebao da se ozbiljno pozabavi ovim jako opasnim trendom za poslovanje aerodroma, jer im cijeli obim poslovanja zavisi od samo jedne kompanije. Da bi sačuvali dostignuti broj putnika, hitno je potrebno da što prije ostvare saradnju i omoguće dolazak još jedne ili dvije avio kompanije koje bi bile zdrava konkurencija Wizz Air-u. Wizz Air je odlučio da svoje poslovanje širi i na zapadnu Europu u kojoj dosada nisu imali baze i samim tim prednost će davati tržištu sa većom platežnom moći. Od novembra ove godine Wizza Air otvara bazu u Beču sa četiri stacionirana aviona kao i bazu u London-Luton-u. Sa aerodroma u Beču Wizz Air odmah u startu počinje sa letovima ka 32 destinacije širom Europe. 

Aerodrom Tuzla je tokom ove godine izgubio povjerenje mnogih putnika sa ogromnim kašnjenjem radova na zgradi terminala kao i na prilaznim svjetlima koja ni do danas nisu završena. Aerodrom je se postavio u jako zavidnu poziciju, kako sa strane putnika tako i od strane avio kompanija (u ovom slučaju Wizz Air). Sa amaterskim radom i neprofesionalmim kadrom, sve dosada uradjeno može da se sruši kao kula od karata u jednoj sezoni. Kao i občno u Bosni i Hercegovini niko ne snosi odgovornost, što završetak radova kasni više od godinu dana, a direktor aerodroma u svakoj novoj izjavi najavi završetak radova za “slijedeći mjesec”. Transparentnost i odgovornost ne postoje i to je ogroman problem i pogodno tlo za korupciju i nepotizam, kao što je i očit primjer "radova" na aerodromu i namještanja tendera i dodjele istog kompaniji koja apsolutno nema ni iskustva ni reference za konstrukciju jednog takvog zahtjevnog objekta.

Broj raspolozivih sjedista u odnosu na proslu godinu
Mjesec

Broj sjedista  zima 
17-18
Broj sjedista zima
 18-19
Promjena
 u %
Nov.
46.080
34.920
-24%
Dec.
50.400
47.880
-5%
Jan.
50.400
42.480
-15%
Feb.
43.200
33.120
-23%
Mar.
37.440
37.080
-1%
Total
227.520
195.480
-14%

Source: Flying Bosnian

No comments: